Font:
Reset

Wycieczka do Wrocławia

ARCHIWUM WYDARZEŃ » 2014 » Wycieczka do Wrocławia

W dniu 21.07.2014 r. Grupa 50 osób (domownicy ze Środowiskowego Domu Samopomocy w Brzesku wraz z opiekunami) udała się na wycieczkę do Wrocławia. W pierwszym dniu zwiedziliśmy piękną Panoramę Racławicką. To jedno z niewielu miejsc na świecie, gdzie podziwiać można relikt dziewiętnastowiecznej kultury masowej. Wielkie malowidło (15x114m), dzięki zespoleniu szczególnych zabiegów malarskich (specjalna perspektywa) i technicznych (oświetlenie, sztuczny teren, zaciemnione, kręte podejście), "przenosi" widza w inną rzeczywistość i inny czas. Panorama Racławicka to pierwsze i jedyne zachowane do dziś polskie dzieło tego rodzaju. Autorom pomysłu zależało głównie na upamiętnieniu tradycji narodowych w setną rocznicę Insurekcji Kościuszkowskiej i zwycięskiej bitwy stoczonej 4 kwietnia 1794 pod Racławicami przez wojska powstańcze - z udziałem słynnych kosynierów - pod wodzą generała Tadeusza Kościuszki (1746-1817) - z wojskami rosyjskimi dowodzonymi przez generała Tormasowa.

Następna atrakcją turystyczną było Wrocławskie Zoo. Na 33 ha powierzchni zoo tworzy atrakcyjne, tematyczne ekspozycje fauny poszczególnych kontynentów (Pawilon Madagaskaru, Sahara, wybieg niedźwiedzi brunatnych, basen płetwonogich), daje schronienie 5000 zwierząt, które reprezentują około 900 gatunków, w tym zagrożone wyginięciem, a nawet nie występujące już w naturalnym środowisku. Po zwiedzaniu Udaliśmy się do Hostelu "Royal" gdzie odpoczęliśmy zbierając siły na następny dzień. Wolny czas dał okazje do spaceru na piękny rynek Wrocławski.

Drugi dzień wycieczki do Wrocławia okazał się najbardziej intensywny, ponieważ

w tym dniu poznawaliśmy najstarsze i najbardziej zabytkowe miejsca tego miasta, a drogę swą pokonywaliśmy pieszo. W naszej wyprawie od samego rana towarzyszył nam przewodnik, który w pogodny i ciekawy sposób dzielił się z nami swoją wiedzą, przekazując nam najważniejsze wiadomości. Wielu z nas zafascynował swoim zapałem i skutecznie wprowadził nas w klimat Wrocławia.

Pierwszym punktem zwiedzania był Plac Solny i Rynek, skąd ulicami miasta udaliśmy się do Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego. Mieści się ono w głównym budynku uniwersyteckim, usytuowanym nad brzegiem Odry , a ze względu na jego architekturę, wystrój malarski i rzeźbiarski, zaliczane jest do najcenniejszych zabytków barokowych

w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Podziwialiśmy tam historyczne bogactwo

i różnorodność zbiorów uniwersyteckich przedstawionych w trzech salach wystawowych, Aulę Leopoldyńską oraz Oratorium Marianum. Następnie Schodami Cesarskimi udaliśmy się na Wieżę Matematyczną z tarasem widokowym.

Po dłuższym odpoczynku z przerwą obiadową, uliczkami Wrocławia podążyliśmy do Katedry św. Jana Chrzciciela, przechodząc przez most Piaskowy i Tumski (charakterystyczne miejsce, gdzie zakochani pozostawiają kłódki ze swoimi inicjałami zapięte do barierek mostu). W Katedrze Wrocławskiej poza wystrojem i architekturą podziwialiśmy panoramę miasta z wieży widokowej, na którą zaprowadził nas przewodnik. Na koniec całodniowej wędrówki po centrum Wrocławia udaliśmy się na taras widokowy usytuowany nad Odrą, skąd widać było miejsca, które zwiedzaliśmy w trakcie naszej wycieczki, co zostało uwiecznione na zdjęciu grupowym. Następnie autokarem pojechaliśmy na obiadokolację.

Po odpoczynku uczestnicy wycieczki wyruszyli w stronę Hali Stulecia, gdzie przy znanych wrocławskich fontannach oglądali piękne pokazy multimedialne. Słuchana muzyka, ruch wody w jej rytmie i kolorowe światła oddziaływały pozytywnie na nasze zmysły, wywoływały poczucie odprężenia oraz pobudzały do radosnej zabawy przy muzyce.

Dla wielu osób właśnie ta część dnia najbardziej zapadła w pamięci.

Po interesującym dniu wszyscy szczęśliwie wrócili na miejsce noclegu, by odpocząć

i przygotować się do ostatniego dnia wycieczki.

Trzeciego dnia wycieczki, w pierwszej kolejności udaliśmy się do ogrodu japońskiego. Powstały w latach 1909 -1913 jest jednym z najpiękniejszych i najstarszych obiektów tego typu w Polsce, a zarazem jedyny, który łączy w sobie rożne style architektoniczne wodnych ogrodów. Oprócz swoich walorów estetycznych ogród pełni funkcje centrum wypoczynkowego oraz daje możliwość zapoznana się z endemicznymi gatunkami roślin oraz z kulturą kraju kwitnącej wiśni m. in. poprzez obserwacje drzewek bonsai, czy podziwiania japońskiej architektury ogrodów.

Kolejnym punktem wycieczki było odwiedzenie stadionu piłkarskiego. Ten obiekt sportowy zostały wybudowany w ramach przygotowanie do Euro 2012. Nasza wycieczka rozpoczęła się od zobaczenia murawy oraz trybun sportowych. Cały budynek został stworzony przy użyciu najnowszych technologii a charakterystycznym elementem konstrukcji stadionu jest jego elewacja imitująca chiński lampion. Jednym z największych osiągnięć architektonicznych jest dach stadionu, który jest częściowo przeszklony dla zwiększenia naturalnego oświetlenia.

W trakcie zwiedzania mieliśmy okazję zobaczyć szatnie piłkarskie, pomieszczenia dla VIP'ów oraz zapoznać się z najważniejszymi informacjami dotyczącymi stadionu (metody rozlokowania kibiców przeciwnych drużyn, oraz ciekawe anegdoty związane z imprezami odbywającymi się na obiekcie sportowym). Stadion może pomieścić do 45 105 widzów, o czym świadczy ogrom budynku. Stadion Wrocław nie okazał się być jedynie miejscem organizacji imprez sportowych ale także kulturalnych ( liczne koncerty m. in Georga Michael'a). Poznanie funkcjonowania obiektu pozwoliło na lepsze zrozumienie wagi i rangi obiektu.

Po opuszczeniu stadionu udaliśmy się do Hostelu „Royal” gdzie odpoczęliśmy i zjedliśmy posiłek. O godzinie 14 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Brzeska. Po dotarciu do celu o godzinie 18 wychowankowie zostali odebrani przez opiekunów.